پایان جلسه دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا بدون موضع‌گیری ملموس علیه تروریسم اسرائیل

جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا بدون موضع‌گیری ملموس و واکنش جدی به تشدید حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه لبنان پایان یافت.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که از طریق ویدئو کنفرانس با خبرنگاران صحبت می‌کرد، مواضع سابق این بلوک درباره ضرورت توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس را تکرار کرد و گفت: اتحادیه اروپا به طور مستمر بر لزوم دستیابی به راه‌ حل سیاسی، برقراری آتش‌بس و اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرده است.

وی با تکرار حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تاکید کرد که این رژیم باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: اکنون صدای سلاح‌ها باید ساکت شود و ندای دیپلماسی شنیده شود. حملات حزب‌الله لبنان به اسرائیل (فلسطین اشغالی) باید متوقف شود. تمامیت ارضی لبنان و اسرائیل باید تضمین و از هرگونه مداخله نظامی بیشتر در لبنان که وضعیت را وخیم‌تر می‌کند، باید اجتناب شود.

بر اساس اظهارات بورل، دیپلمات‌های شرکت کننده در جلسه امروز همچنین خواستار برگزاری جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات لبنان شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس